Gebit vernieuwen: mijn ervaringen goedkoop je gebit vernieuwen

Eind 2013 ben ik begonnen met het vernieuwen van mijn gebit, grote delen waren te slecht om nog lekker te kunnen eten. Begin 2014 is het grootste en slechtste gedeelte vernieuwd.

DSCF6512

Gebit vernieuwen: mijn ervaringen goedkoop je gebit vernieuwen 

Voorlopig heb ik 3 nieuwe bruggen laten plaatsen, dat heeft heel mijn eet en leefpatroon veranderd. Het is een grote vooruitgang en nadat eerst nog wat pijntjes en hinderlijkheden in mijn mond waren, begint het steeds beter te gaan. En dan is het toch lekker als je weer zonder pijn kunt eten, maar ook dat openplaatsen weer gevuld zijn. In februari had ik nog niet het gevoel dat het mijn eigen nieuwe mond met tanden was, maar dat is nu wel aan het veranderen.

Drie nieuwe bruggen in mijn gebit

Nu 4 maanden later begin ik het gevoel te krijgen dat het mijn eigen mond is, dus begin gewend te raken aan de bruggen en de nieuwe positie die ontstaan is in mijn mond. Het zijn toch grote veranderingen maar het is een verademing. Nu zit ik te denken om de rechter bovenkant ook nog te vernieuwen, maar ik woon niet meer in Hongarije, dus moet ik even geduld hebben tot ik er weer een keer kom.

Natuurlijk is het belangrijk om het nieuwe gebit ook goed schoon te houden, ook rond om het tandvlees is er veel veranderd, dus ook het tandvlees flink mee poetsen. In het begin gaat het tandvlees nog al eens bloeden, maar door goed te poetsen en alles schoon te houden wordt dat later heel wat minder. Nu heb ik het af en toe nog dat er een wondje open gaat.

Goedkoop gebit vernieuwen

Nu achteraf als ik terug kijk geeft het een goed gevoel om zo goedkoop een groot deel van het gebit te vernieuwen, en dan te weten dat het zo weinig gekost heeft. ongelooflijk dat het in andere landen 3 a 4 maal zoveel kost. En het geeft je het gevoel dat je tanden en eigenlijk het hele gebit weer helemaal nieuw is. Wel moet ik binnenkort eens naar de tandarts om mijn eigen tanden te laten controleren, want de snijtanden zijn nog eigen tanden, en doordat de kiezen nieuw zijn is het belangrijk om de eigen tanden goed te onderhouden.

Gebit renoveren en poetsen

Na de renovatie is en blijft het de bedoeling dat het gebit, dus de tanden en kiezen goed gepoetst worden, want ook dan is het belangrijk dat alles goed schoon blijft. Misschien zou u denken de nieuwe tanden en kiezen kunnen wel tegen wat minder poetsen, maar de tandarts raad dat niet aan, en zegt dat gewoon goed poetsen noodzaak is.

 

Bron :  http://www.watkosteenkroonnu.nl/gebit-vernieuwen/gebit-vernieuwen/

Geef een reactie

